czwartek, 11 kwietnia 2013

Tojeść ciemnopurpurowa - Burgundy gooseneck loosestrife

Tojeść ciemnopurpurowa (lysimachia atropurpurea) to moje kolejne nasiona z ebay'a. Tojeść to rodzaj obejmujący około 150  gatunków roślin należących do rodziny pierwiosnkowatych. W Polsce w stanie dzikim występuje tojeść bukietowa, tojeść gajowa, tojeść kropkowana, tojeść pospolita i tojeść rozesłana. Tojeść purpurowa pochodzi z Bałkanów. 

www.robsplants.com
Roślina osiąga wysokość 40-60 cm i kwitnie od czerwca do sierpnia. Jest wieloletnią rośliną zielną najlepiej rosnącą na glebach gliniastych w słońcu lub półcieniu.

lysimachia_atropurpurea_seeds

Nasiona są bardzo małe. Kiełkowanie nastepuje po 14-42! dniach w temperaturze 10-18 stopni Celsjusza.

Lysimachia atropurpurea

Teraz tylko trzeba poczekać na efekty.

5 komentarzy :

  1. Witaj, bardzo jestem ciekawa co wyszło z tego siewu?? Poszukuję tej rośliny od ponad roku i nic... Nawet na targach nie mieli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nic nie wyszło. Wzeszły tylko 3 siewki, ale długo nie pożyły. Teraz szukam sadzonek, jak gdzieś znajdę to napiszę :-). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. No ja zanęcona nasionami, zamówiłam. Udało mi się znaleźć w Polsce... Zobaczymy co z tego będzie... Jeśli ja znajdę to też dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupione nasiona nie wyszły ale dostałam nasiona zebrane prosto z ogrodu i wzeszły pięknie po dwóch dniach :D czekam teraz aż urosną w dorodne sadzonki...

    OdpowiedzUsuń