wtorek, 12 lutego 2013

Tunbergia - czarnookie pnącze


Luty to czas, w którym trzeba zacząć przygotowanie rozsad niektórych roślin. W tym roku zaczęłam od tunbergii (thunbergia alta). Jest to pnąca roślina osiągająca w naszych warunkach około 150 centymetrów wysokości. Kwitnie od czerwca do października. Żółte płatki otaczają czarne oczko, które niewątpliwie pasuje do mojego czarnego ogrodu. Roślina pochodzi ze wschodniej Afryki, jednak rozprzestrzeniła się i obecna jest w wielu ciepłych rejonach świata

thunbergia_alta_black_garden

Kupiłam 3 opakowania tunbergii i 10 lutego posiałam nasiona z jednego z nich. Resztę mam zamiar siać w dwutygodniowych odstępach.

thunbergia_alta_seeds_black_garden

Nasion nie jest za dużo, zobaczymy jak z żywotnością.

thunbergia_alta_black_garden

Nasiona powinny wykiełkować po około 3 tygodniach.

thunbergia_alta_black_garden

Gotowa szklarnia stoi w ciepłym i jasnym miejscu.


Tunbergia nazywana jest w krajach anglojęzycznych czarnooką Zuzanną. Roślina doczekała się ballady na swoją cześć, którą w XVIII wieku stworzył John Gay. Niestety nie do końca wiadomo czy chodzi o tunbergię (Black-eyed Susan vine), czy o rudbekię (Black-eyed Susan).  


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz